LillaFamiljenErmling

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Krockade med en älg

Av Emma Ermling - 26 december 2011 18:05

Igår krockade vi med en älg. Var på väg hem från Boliden då jag kommer körade efter vägen. Ser en älg bromsar och börjar ta ut då står det 3st till älgar på vägen. Får ner farten mycket men tar en älg iaf. Den kom in genom rutan men inte hela älgen utan den kommer loss. Ingen av oss skades som tur var. Rutan och höger sido spegel är förstörd. svårt att säga mer om bilen pga det var mörkt ute och har inte sett den sen igår.

Det var en älgko med 3st kalvar som sprang omkring på vägen. Vi ringde polisen och märkte ut stället. Ringde Janne som kom och hämtade upp oss. Oscar körde bilen till Boliden, Jag , Agnes och Janne efter Oscar. Vi lämnade bilen hos Janne och AnnSofe och så körde Janne hem oss. Agnes som igenom smällen eller hon gnydde till just vid smällen men somnade om snabbt. Jag blev ordentligt chockade och är det än. Hade jätte jobbigt igår. Var spänd i hela kroppen och tänkte på den hela tiden. Försökte att inte göra det  men det var svårt. När jag skulle lägga mig på kvällen hade jag hjärtklappningar , nästan panik. Såg hela tiden samma sak. Hur älgen kommer upp på huven och in genom rutan.

Jag är jätte glad att vi klarade oss utan skador. Men tänker hela tiden på små saker... Tex Oscar hade tänkt sätta sig där fram med mig men jag sa att han skulle sätta sig där bak med Agnes. Jag hade gett Oscar min mobil just innan vi for och sa till honom att han skulle ha den ifa nått skulle hända.

Jag känner rädsla för att åka bil och får hjärtklappning med blotta tanken om att köra en. Tcker det även är jobbigt att tänka på att åka buss. Det finns säkert dom som tycker jag åär fånig men då får ni tycka det. Jag känner så här.

Hade jag inte fått ner farten så mycket som jag lyckades med så hade hela älgen varit i bilen. Tänk om Oscar suttit fram då hade han haft älgen nästan i knät.... Vet att jag inte ska tänka "tänk om" men det gör man.



     


 
 
Ingen bild

Jenny

26 december 2011 19:21

Först och främst så tänkte jag bara säga att vi tänker på er och är glada att det gick så pass bra! Vi blev riktigt oroliga när Janne ringde även om han skyndade sig att säga att det gick bra.

Förstår hur det känns, men jag lovar att det blir bättre. Var med i en krock med älg för 12 år sen. Kommer ihåg det som om det vore igår. Det gick bra men jag vet inte hur många gånger jag har tänkt OM... Jag har en större respekt för vilt och i trafiken idag men är inte lika åkrädd längre. Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Ermling - 3 juni 2012 07:12

Idag hade vi tänkte fara på betessläpp men det är så dåligt väger. Jag sa tidigare i veckan att jag skulle fara även om det är dåligt väder men just nu känner vi att det har vi inte lust med. Får hitta på något annat. Igår blev det inte mycket gjor...

Av Emma Ermling - 1 juni 2012 21:31

Idag har vi varit på dop. Zackarias döptes idag. Agnes tjatade länge innan vi for att hon skulle se "babis". Hon försöker även att säga hans namn man det blir oftas zIas. Det var ett fint dop. Zackarias var en jätte duktig kille som somnade när präst...

Av Emma Ermling - 22 maj 2012 20:21

Idag var det tillbaka till skolan. Hade taktil massage sista lektionen. Jätte intressant.   Sedan hemma så vart det plugg. Var även iväg en sväng till barnenshus och köpte en dop pressent till Zackarias och en fin maskeradklänning till Agnes. Dom...

Av Emma Ermling - 21 maj 2012 21:09

Nu var det jätte länge sen jag skrev nått.. det roliga är att jag gav som ny års löfte var att jag skulle bli bättre på att blogga...   Idag har jag skickat in mina arbeten. Vi hade Agnes hos mormor från igår till idag. Så jag skulle få göra klar...

Av Emma Ermling - 28 december 2011 18:27

Idag tog jag och Agnes bussen till BVC. Tyckte det var jobbigt att åka buss men det gick. Vi har trott att Agnes skulle vara mjölkallergiker så vi har tagit bort allt sånt för henne men hpn har fortfarande haft mjölkprodukter på dagis. Hennes mage fu...

Ovido - Quiz & Flashcards