LillaFamiljenErmling

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma Ermling - 28 februari 2011 19:02

Idag har vi varit ner på stan en sväng. Vi var på banken och fixa ett konto till Agnes. Sen var vi och bokade tid gör fotografering för lilla Agnes. Som är på fredag. Ska bli roligt =) Sen har vi inte gjort så mycket än att varit hemma. Är lite krasslig, har ont i halsen inte roligt.

Imogon blir det baby-gung.

Av Emma Ermling - 27 februari 2011 19:49

  Gumman gillar att dricka ur sin flaska även om det inte går så bra jämt   Denna bild har mormor tagit 

Agnes nya åk 

Puss av moster   

I bollhavet på Leos lekland    Oscar hade jätte roligt Oscar och Hugo         Agnes gillade att sitta i bollhavet     En glad Oscar


I fredags var jag och storhandlade innan Oscar for på jobbet. Det blev att köpa en ny gåstol till Agnes för den hon fått av sina kusiner har gått sönder. Det som ska hålla upp sitsen är trasiga. Men hon älskar sin nya, hon gillade den gamla också men hon börjar dansa när hon förstår att hon ska få sitta i den. Den är även lättare för henne att styra, så nu går det fort fram.

På kvällen kom syster Fia (Eva) hit. Åt middag och pratade länge. Det var jätte roligt.

På lördag kom lillebror Hugo hit vid kl 9.30 För vi skulle på Leos lekland. Det var som att fia Hugo att han fyllt år. Vi kom dit 20 min efter dom öppnat. Vi började gå runt. Medans Oscar,Hugo och Fia sprang runt gick jag och Agnes till den delen som är för som minsta där hon fick sitta i bollhavet och även leka runt på golvet. Hon har blivit bättre på att ligga på mage och hon har börjat putta sig bakåt vilket gör att hon blir rätt arg. Hon kan även dra sig runt medsols. Det är rätt roligt att se. Vi hoppade även på stutsmattan jag och Agnes. Hon skrattade jätte mycket. Hon var verkligen med på allt men efter ca 1,5 timme och lite mat i magen så sov hon gott. Vi var på Leos i 4 timmar. Oscar och Hugo var så slut och det bara rann svett om dom, men roligt hade dom. Fia hon höll på hon också men inte lite mycket. Jag erkänner jag sprang runt jag också medans Fia passade Agnes. Hugo hämtades där vid kl 14.20 Där efter kl 15 körde jag Fia till bussen och sen for jag och hyrde film. Så jag och Oscar hade en trevlig film kväll.


Idag söndag har jag, Agnes,Linda och Elenor varit i Därngsmark på klädbytar dag. Vi gjorde några fynd. 2st sommarklänningar, en munkjacka , en dressa med tunia och byxor och 2 st nalle phu vägglampor för 75kr. Riktigt nöjd. Sen har det varit och fixa lite här hemma som tärra och diska.


Imorgon blir det ner på stan.

Av Emma Ermling - 23 februari 2011 19:05

Idag har vi inte gjort så mycket. Oscar får till jobbet tidigare än vad han brukar göra pga att dom skulle ha nån utbillning. Jag ocj Agnes har bara myst och lekt idag. Har varit i kontakt med bovärden och frågat när dom ska göra om vårt badrum och fick svaret " Oj, jag har glömt beställa jobbet..Men jag gör det nu." När vårt badrum görs om kan vi inte bo här. För då ska vi få använda oss av toa/dusch som finns i kvartersgården. Skoj... Sen har vi börjat kolla runt efter radhus. Vi har ställt oss på kö på en som skebo hade på sin sida.

Senare kom mamma/mormor hit och gosade med Agnes. Hon hade riktigt roligt med mormor.

Av Emma Ermling - 22 februari 2011 19:34

   


Farfar och AnnSofie har besökt Agnes idag. Farfar och Agnes lekte på golvet. Jätte gulligt. AnnSofie hade bakat semlor till Oscar så han kommer att bli jätte glad inatt när han kommer hem från jobbet. Agnes har varit piggare idag än vad hon var igår. Jag vill att förkylnigen ska gå över nu. Kommer nog snart inte ha nån mobil kvar Agnes har hittat den och tycker den är så god.

Av Emma Ermling - 22 februari 2011 11:26

Har nu städat undan alla 68 kläder och vikt in 74 kläder. Agnes har sovit bättre i natt. Dock är hon fortfarande förkyld. Hon sov jätte mycket igår under dagen. Blev inge Bby-gung idag då hon är sjuk. Onödigt att smitta andra.

Jag vill ha photoshop! jag vill kunna sitta och pyssla med det. Vill kunna fixa till alla bilder som jag ta.

Agnes är dagens bild på Norrans hemsida. Det är mamma/mormor som tagit bilden.


http://webbilder.norran.se/dagens_bild/bilder.php?popupwidth=820&popupheight=620

Av Emma Ermling - 21 februari 2011 18:52

Agnes är dålig, hon är riktigt förkyld. Men hon leker det hon orkar men det blir ofta små sovstunder. Idag kom hennes kläder som vi beställt till henne. Vi har tvättat dom så imorgon börjar vi rensa ut alla stl68 så ska hon få har stl74. Dom kommer vara stora ett tag men det gör ju inget.

Av Emma Ermling - 21 februari 2011 09:17

      

Smakar på sladdar


    Bus med pappa 



Håller på att sparka av sig pjamasbyxorna


  Nu är dom av så duktig man kan vara


Astas nya frisyr 

Agnes har roligt med Linnéa

        





 

    Agnes med Peter     Har roligt med mormor             Sitter hos Klara


 

Elda lite i Byske


Har varit en dålig upptatering på sistone. Har inte hänt så mycket vi har förkylning här hemma. Inte roligt alls. I torsdags skulle Agnes få sprutor med det blev inte pga att hon hade lite feber. PÅ afton kom Janne och AnnSofie hit och vi bjöd på middag. I Fredags var Linnéa här det var jätte roligt har inte träffat henne på jätte läng. Vi bjöd henne på middag och hon  stannade länge. Vi pratde och hade det trevligt. Agnes gillade Linnéa hade svårt att släppa henne med blicken och hon pratade jätte mycket med henne. I lördags var jag och Agnes i Byske, Hugo har fylt år så han fick sina pressenter av oss då. Var roligt att vara i Byske. Mamma/mormor fick mata Agnes och Agnes var så duktig på att slita av sig hakklappen och kastade den på golvet. Igår söndag blev det inte mycket gjort Agnes är förkyld så hon hostar,snorar och är lite grinig. Hon har inte sovit mer än 3 timmar i sträck för att sedan vakna pga jätte tätnäsa. Nu ligger hon här i soffan och vill vara i mammas famn men hon får ligga brevid mig ist. Hoppas hon blir frisk snart så man kan fara på Edda som vi har tänkt göra nu ett bra tag.

Av Emma Ermling - 16 februari 2011 16:42

Igår var jag och Agnes på baby-gung, dock var vi bara där halva tiden för vi skulle hämta upp Oscar och köra ner honom på stan. Han skulle till optiken för att få ett recpet för att kunna beställa glasögon från internet.  Jag och Agnes var med så klart. Senare på dagen följde jag med Emelie upp på solbacken där vi gick omkring lite. Oscar var hemma med gumman. Oscar stannade hemma igår pga att han är lite krasslig. Vi beställde även kläder till Agnes i stl74 som hon snart måste ha. På kvällen tittade Emelie och Linnea förbi. Lilla Agnes har haft en sämre natt hon hade säkert ont i magen. Idag fick Agnes vara med Oscar medans jag var på stan med Emelie. Oscar är nu på jobbet och jag och Agnes är hemma och myser.

Ovido - Quiz & Flashcards