LillaFamiljenErmling

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma Ermling - 31 januari 2011 19:33

  Agnes nya klänning.


Köpte denna klänning idag för halva reapriset =) Tanken är att hon ska ha den på dopet. Vet inte om hon ska ha den under själva dopet eller bara efteråt. Ska ringa och försöka få tag på lokal imorgon och börja med korten. Dom måste som iväg snarast.

Vi prövar Libros UP&GO blöjor nu. vår lilla söta dotter kan ju öppna dom andra blöjorna. Även ibland då hon har kläderna på sig. Hon är så duktig så.

Imorgon blir det Baby-gung på morgonen. Ska bli roligt det blev inte förra veckan.

Bilen är lagad. Oscar och Janne fixade den i lördags och den går bra att köra.




Agnes gillade denna

Av Emma Ermling - 29 januari 2011 19:27

 


  Busen som gillar att vara i gåstolen


 
  

 

Gurka var gott


Oscar och Janne har idag fixat bilen. Hoppas den kommer att vara bra nu. Är så less på den menmen...Jag och Agnes har varit hemma vi hade Emelie här på besök medans dom fixade bilen. Agnes somnade nu i famnen medans hon åt kvällsmaten.

Av Emma Ermling - 28 januari 2011 14:59

Idag har jag varit på vårdcentralen har tydligen en infektion i ena stortån. Det gör inte i den. Menmen. Oscar körde dit mig och Agnes. När vi körde dit frågade jag Oscar vad det var som lät i bilen men han viste inte. Det visade sig vara avgassystemet som låssnat. Så less man blir! Jävla bil!!!!!!

Han lämnade oss som sagt sen på vc och for iväg på svetskurs för jobbet. Mamma hämtade oss på vc. Vi for först upp på Barnenshus där det blev några små saker. Sen for vi ner på stan. Tror jag har hittat tapeterna som jag vill ha i Agnes rum ska bara kolla med Oscar om han tycker om dom också. Vi var inte länge på stan, vi gjorde det vi skulle och for sen. tog kanske 1 timme om ens det. Vi kände att vi inte orkade gå runt.

När mamma kört hem mig och Agnes så skickade jag iväg några bilder till min morbror P-O. Han ska göra en fotobok till min mormor. Jätte gulligt.  Jag och Agnes har busat lite. Nu när hon sover har jag startat både disk-och tvättmaskin.


Igår var jag och Agnes på öppet hus på Sjungandedalens kyrka. Jätte mysigt där! Var nån där som vi kände från Baby-gung. Vi hittade en gummihäst som Agnes kunde sita på och hon gillade den jätte mycket. Skulle behöva hitta en sån till henne. Vi var bara där i 1 timme det var mycket för henne. Hon vart jätte trött av det. Hann knapt gå 3 meter från kyrkan så sov hon. Ser fram emot nästa vecka då vi ska dit igen.

Av Emma Ermling - 26 januari 2011 14:56

Busig tjej i soffan imorsse


 

    Elenor och Agnes

Bustrollen


   

Många nya saker att välja mellan


Elenor är så gullig försöker få kontakt med Agnes


   

Agnes gillar den fina kudden Linda hade i soffan

  Ett busfrö     Pussas lite med pappa


Igår var jag och Agnes hos Linda och Elenor medans Oscar och Janne fixade bilen. Bilen fungerar nu dom var så duktiga. Nog för att det var Oscar gjorde mycket själv. Hos linda var det trevligt som vanligt. Hon bjöd på god middag och flickorna fick leka. Leka och leka dom var med varandra. Dom var så gulliga som höll hand och drog i varandras kläder mm. Sen innan jag och Agnes skulle fara var båda flickorna rätt trötta och Agnes gjorde sitt trött skrik så hon skrämde lilla Elenor så hon började gråta. lilltjejen. väl hemma vaknade Agnes till lite och skulle busa innan hon somnade kl 19,30 och sov till 5,30 utan att vakna nått under natten. Idag har jag haft lite egen tid. Passade på att fara och shoppa lite blev bara nya kuddar till sängen men det behöcdes.

Av Emma Ermling - 24 januari 2011 16:21

Har haft två nätter nu med att Agnes sover hela natten utan att vakna för att äta. känns konstigt vaknat flera gånger och kollat till henne. Hon har sovit från ca 21- 6.30 Hoppas det håller i sig nu. Haft en slapp dag idag. Oscar har beställt delen som måste bytas på bilen. Den ska komma imorgon. Vi har fått låna bil av mamma.

Tack! Har även mailat iväg nå bilder till Jenny ,Tilda och Theo skulle ha med sig bilder till dagis. Imorgon blir det Baby-gung och sen middag med Linda och Elenor. Kommer att bli en bra dag. Hoppas också att Oscar får igång bilen.

Av Emma Ermling - 23 januari 2011 11:12

  Broccoli var ingen höjdare        

  Söt som socker

Av Emma Ermling - 23 januari 2011 07:38

 

Hos AnnSofie


Håller i farfars finger 


 


Tuggar på farfars finger 


  Sötnos


  Bus med farmor


 


Igår hade Agnes besök av farmor, farfar och AnnSofie. Hon hade så roligt. Hon var verkligen med på vad som hände runt henne. Hon gillar verkligen när det händer saker. Vi tog det rätt lungt hela ddagen. På kvällen far Oscar till en granne, Adam. Han skulle köra dom på en fest. Jag och Agnes låg i soffan och tittade på tv. Hon somnade vid kl 21 och vaknade idag kl 6.30 en hel natts sömn utan att vakna för att få mat. Härligt! Hoppas det kan börja bli så här på nätterna. Att hon sover. Sen så har vi så klart problem med bilen igen. Ingen bromsvätska. Varför kan vi inte ha nå tur med den där bilen?.... Ingen som vill köpen en ny till oss. Jag börjar verkligen ogilla den där bilen. Den har som bara krånglat hela tiden. Oscar gillar bilen men jag är osäker på den. Gillar den inte. Är nästan rädd att den ska sluta fungera när man kör den. Få se hur vi gör nu. Vi måste ju ha en bil så Oscar kan ta sig till jobbet.

Av Emma Ermling - 22 januari 2011 06:55

Var igår i munkviken vi blev väldigt besvikna. Söker vidare. Idag ska Janne och AnnSofi komma förbi på dan och under afton ska Christina hälsa på. Ska bli roligt med besök. Vi ska även städa lite idag.

Ovido - Quiz & Flashcards