LillaFamiljenErmling

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma Ermling - 31 augusti 2011 19:08

Det är bara att ärligt säga att inskolningen går jätte bra. Agnes gillar verkligen att vara på dagis. Idag lämnade pappa lillan och så fort dom kom innanför dörren skulle hon leka. Ett bra ställe tycker hon nog. Imorgon ska hon vara där redan kl 7. Får se hur det kommer att gå.


Blev att skaffa 2st nya framdäck till bilen idag. indre roligt...men det var ett måste.

Av Emma Ermling - 30 augusti 2011 21:06

Nu ikväll har jag slagit in en massa födelsedagspresenter. Allt papper tog slut men alla som skille slås in är klara. Slog inte in hennes bollhav tänkte man kunne sätta upp det på fredag kväll när hon gått i säng så hon får leka med det på lördag morgon när hon har vaknat.


Idag har jag och Agnes varit en sväng till Byske.( Agnes var hemma från dagis pga att hon är snorig och sov dåligt natten mot idag.) Jag lämnade in min lönerapport så man får nån lön.  Blev nått till Oscars födelsedag också. Imorgon blir det att städa och fixa lite här hemma.

Av Emma Ermling - 27 augusti 2011 15:19

Igår var Agnes förförsta gången själv på dagis. Det gick jätte bra att lämna henne hon grät inget på hela dagen. Hon hade bara varit lite gnällig då dom skulle klä på henne när dom skulle ut.

Efter jag hämtat henne for jag och handlade på coop. Blev några till pressenter till Agnes födelsedag. När jag kom hem tyckta jag att jag kände igen en av bilarna som var på parkeringen. Vi hade fått oväntat besök av Linda och Elenor. Jätte roligt. Elenor är en liten galning. Fullfat hela tide. Det var roligt att flickorna fick leka med varandra.

Av Emma Ermling - 25 augusti 2011 19:04

Vi har ju världens sötase unge!! Idag när vi hämtade henne på dagis (Oscar fick gå hem då hon somnade så ringde de oss när hon vaknat) tittar hon på oss lite och ler men vänder oss snabbt ryggen för att leka när vi kommer mot henne. Tror inte det kommer bli nå problem alls.


Då vi åt middag fick Agnes sin tallrik och en egen sked. Jag har en för att kunna stöd mata henne. Hon sitter lungt och äter på. Hon tar maten med fingrarna och ibland satte hon ner skeden i maten. Det såg ut som om hon försökta få upp den på skeden. Men det gick inte så bra. Då tar hon skeden håller i skaftet och håller hela skeden lodrätt med ena handen så plockar hon upp mat med den andra och sätter den som skeden. sSläpper maten och för in skeden i munnen. Hon är så duktig!!!! Dock fick hon inte i sig nån mat på det sättet men hon gjorde det flera gånger med jämna mellanrum sammtidigt som hon plockade mat med fingrarna och stoppade i munnen. Hon var så nöjd.


Kanske har skrivit på ett konstigt sätt...menmen

Av Emma Ermling - 25 augusti 2011 10:41

Nu är det ett tag sen jag skrev nått igen. Men vi har haft annat för oss. Vi har varit i fjällen på en liten semmester. Det var jag ,Oscar, Agnes, mamma, Peter, Hugo och hundarna som for till Tärna i 5 dagar. Vi for dit för att vandra och fiska. Har tagit en massa bilder man kan inte he ut alla jag vill pga att jag tydligen har nått min bild gräns för denna månade. Vi for upp på måndag förra veckan och det var inte så bra väder men det spelade som ingen roll för vi åkte ju bil hela dagen. På tisdagen regnade det så vi tog en promanad och sen for vi en sväng till Hemavan. Sen spelade vi spel resten av dagen/kvällen.


        Onsdagen på morgonen klättrade jag och mamma +Ivar upp för slalombacken. Eller ca 550m av 800m. Då valde vi att ta att förlja gila stigen. Vårt mål var att komma upp till toppen och vi tänkte då gå gula stigen upp. Men Ivar markerade att det var nått där uppe Så vi vände och gick ner igen. det kunde ju ha varit en hare men man vet inte. Efter lunch for vi alla på vandring. Peter och Hugo stannade och fiska medans jag, Oscar, mamma, Agnes och hundarna skulle vandra. Agnes fick vara i bärstolen vi har köpt. Hon hade det jätte roligt. första biten av vandringen gick bra men andra halvan var hemsk. Jag, Agnes och manmma+Ivar valde att avbryta den och gå ut på bilvägen efter ett tag och gick till bilarna den vägen.


           Torsdag vandrade vi upp på Laxfjällen till Laxfjälls stenen. En mycket läcker sten. Det var en jobbig vandrig på vissa ställen. På vägen ner trampade jag ner i en myr. Inte roligt.


               Fredag var vi ute hela dagen och fiskade och gillade. Agnes har verkligen hade det roligt hela tiden. Hon har sovit bra och lekt jätte mycket. Hon har varit helt galen!

Men här är några bilder från fjällen.


           På väg upp för slalombacken På väg ner. Gula sitgen var en jätte vacker stig att gå  Agnes första vandring    Går mad pappa och Bosse   Denna häng bro gick vi över. jag tyckte inte den var rolig att på över men det tyckte Agnes hon skrattade  Nu är det mormor som tagit öven Agnes   Ser ut som om Bosse försöker dra ut Peter. Peter ligger under Laxfjälls stenen     Agnes tyckte det var jobbigt att vandra upp för laxfjället så hon somnade på väg ner       Agnes "plockar" svamt (Hon slog sönder dom)   Leker med morbror Hugo  

   


    Agnes leker med Ivar. Hon ger honom leksaken.




Denna vecka har vi börjat med inskolningen på dagis eller förskola som det nu heter. Vi tycker om dagiset och alla fröknar. Ett jätte fint ställe. Hon har haft fullt upp hela tiden från när vi kommer dit tills vi går hem. Idag är Oscar där med henne. Imorgon ska hon vara där själv för första gången. Spännande.


Sen så fyller ängeln 1 år nästa lördag. Tiden går så fort!

Av Emma Ermling - 10 augusti 2011 10:15

Nu är äntligen korten klara!!! Saknar bara 3st adresser men dom ska jag fixa fram under dagen för jag har tänkt få iväg dom idag. Sen när Oscar vaknat ska jag fixa lite saker så han får leka med Agnes. Jag väntar på ett paket som jag har beställt. Fick att paketet kunde hämtas ut det var bara det att dom hade skickat det till Norsjö. Så få se när det kommer hit.

Av Emma Ermling - 9 augusti 2011 18:04

Idag på morgonen for jag och Agnes till Linda och Elenor för att umgås. Flickorna fick leka lite inne innan vi bestämde oss för att gå till Leo´s för att leka där. Men på vägen dit gixk vi in på myrornas också. hittade lite kläder till Agnes + en gammal telefon som jag ville ha dock visade det sig att det inte fungerade. Agnes ska få ha den som lektelefon. Linda hittade en jätte fin klänning från 70-talet som passade henne perfect. Sen gick vi vidare till Leo´s. Flickorna fick leka där små barn kan leka men det slutade med att vi klättrade runt i den stora klätterbanan ist.. Sen blev det en liten lunch där innan vi gick hemåt. Flickorna somnade snabbt när vi gick där ifrån. Flickorna sov ett tag då vi kom tillbaka till Linda. Så vi hann prata lite och kolla igenom kläder som hon inte ville ha kvar som vi ska köpa till Agnes.

Nu leker Agnes med pappa och jag sitter och försöker skriva ut bilder. Ska försöka bli klar med korten ikväll så jag kan släppa det.

Av Emma Ermling - 8 augusti 2011 19:44

Har äntligen börjat med tackkorten. Har tänkt jag skulle göra dom tidigare men det har helt fallit ur minne. Kommer ta ett tag att göra dom men målet är att dom ska ut till helgen.

 Agnes har tagit några steg idag. Man kan ju hoppas på att det inte är länge kvar nu innan hon kan gå.

Ovido - Quiz & Flashcards