LillaFamiljenErmling

Alla inlägg under november 2010

Av Emma Ermling - 30 november 2010 15:06

Har inte haft tis att uppdatera här nu på ett bra tag. Varit borta under helgen å kvällarna har det varit full rulle. Jag och Agnes skulle fara till Ursviken idag på babyrytmik men det blev inte så. Hon behövde få sova istället. Vi gör det nästa vecka. Medans hon sov passade jag på att fara och stor handla så nu har man fult i frysen. Och jag som tänkte baka... Det kan jag inte, jag får inte plats med nått. Kanske jag bakar pepparkakor nu i veckan. Har redan jul pyntat här hemma och jag tror att julgranen snart kommer upp. Ja jag vet att det är tidigt men jag vill ha upp den. Det är så mysigt. I fradas var jag och Agnes ner på stan och köpte julklappar till hennes kusiner Tilda och Theo, morbror Hugo, Agnes + bonus kusin Ebba. Lätt att köpa till Anges hon sov hela tiden=) Igår måndag var vi också ner på stan och det blev en till julklapp till Agnes och så köpte vi kläder till pappsen.


  Julklappa


  Kusinerna Tilda,Theo, Agnes och farfar Janne


  I Byske,  missade skallran men handen går lika bra att tugga på


  Agnes

Av Emma Ermling - 25 november 2010 15:15

Idag har mormor varit förbi igen. Idag hade hon med sig hunden Ivar som är en eurasier. Han var rädd för både katten och för lilla Agnes. Han försökte komma upp i knät på mamma hela tiden. Han brukar inte få hälsa på Agnes för Bosse, mammas schäfer. Bosse försöker alltid att skydda Agnes. Vi väntar på en ny hatthylla till hallen men när vi ska få den det vet vi inte.

Agnes är lite missnöjd nu, hon har inte sovit som hon brukar göra. så hon är trött men vill inte sova. Lillgumman.


  Bosse och Agnes

Av Emma Ermling - 25 november 2010 09:28

  Håller koll på mamma så hon gör rätt (dålig bild)


  Nu är det tomt i hallen


  Dom gamla tapeterna


  De  nya, dock har inget kommit upp än.


  Linda och Elenor kom på besök igår


  Även mormor kom förbi. Vilket var roligt  


  Våran sötnos

Av Emma Ermling - 24 november 2010 20:32

Idag fick vi nya tapeter i hallen =) det blev jätte bra. Nu är det bara badrummet som är kvar att göras om. Får väl se när det blir. Kommer inte kunna bo hemma på ca 1 vecka medans den görs om.....menmen..


När jag satt i soffan fick jag ett telsamtal av Linda som undrade om hon och Elenor kunda komma förbi. Självklart! Alltid trevligt med besök. Elenor bara växer, hon är så söt.


Sen kom även min mamma på besök. Agnes log och skrattade med mormor. Så roligt att se hur hon verkligen vill ha uppmärksamhet och hur hon söker den.


Jag och Linda kände att vi inte orkade med att laga mat så det blev pizza. Gott. Kommer upp bilder imorgon.

Av Emma Ermling - 21 november 2010 14:53

  Nytt inköp till vår filmsamling


  Filmskåpet inehåller mer än 400st filmer


  Dock har vi vår Disney klassiker samling i det andra skåpet. Det saknas bara 3 st filmer så har vi alla klassiker som finns ute nu.


Vi gillar film, så vi har en hel del. Dock nu i december kommer det ut mer filmer som jag vill ha. Får önska mig i julklapp. Annars i dag har vi inte gjort så mycket, under tiden Agnes sov nu på dan passade jag också på att sova medan Oscar gjorde tvätten och diskade. Har en sån snäll man. Vill bara krypa ner under täcket igen känner mig inte pigg. Agnes ligger i sitt gym och äter på sin hand.

Av Emma Ermling - 20 november 2010 17:57

  Nya byxor


  Nya sockar


  Ny leksak


  Agnes fick även en leksak av Emelie idag


 

 

  Mys och lek i soffan med pappa. Mamma ska alltid störa med den där kameran


Idag har jag och Agnes varit ner på stan en sväng. Nere på stan mötte vi upp Emelie. Det blev 2 st nya byxor och 4par sockar till lill fröken som bara växer och växer. Hon fick även en ny leksak av Emelie. Det är den andra leksaken i veckan som gumman fått. Måste ju ha leksaker som man kan hålla i nu när man börjat att greppa tag i saker och ting. Agnes har även börjat med att hon ska hålla i sitt hår när hon äter och ska sova. Är jätte gulligt  

Av Emma Ermling - 19 november 2010 14:13

  Puss av pappa


  Söt pumpa


  Glad tjej i gymet


  Smakar på tummen


  Va god den var


  Leker med AnnSofie i stugan


  Mysig vinter bild


Idag har vi inte gjort så mycket. Oscar jobbar, lillan sover och jag har börjat gå igenom alla våra bilder. Det är en del. Både bra och dåliga. Gumman har soit jätte bra inatt. Det är skönt att man får sova mer.


Av Emma Ermling - 18 november 2010 19:41

Nu är vi hemma igen. De nya golven är inne ochdock hade jag tänkt ta kort på hur det såg ut här när allt var i vardagsrumm, men så klart glömde jag göra det. Tänkte bara på att få iordning då lill gumman inte var pigg alls. Jag ville bara att hon skulle få kunna komma i säng.

Ovido - Quiz & Flashcards