LillaFamiljenErmling

Alla inlägg under november 2011

Av Emma Ermling - 26 november 2011 18:18

Idag har jag jobbat. Roligt att träffa kollegor man inte sett på jätte länge =)

Agnes var hemma med pappa och har myst hela dagen.

När jag kom hem så lagade jag mat , badade Agnes och julpyntat =) roligt att julpyna. Imorgon blir det nog Ikea en sväng.

Av Emma Ermling - 25 november 2011 08:35

Jag måste bli bättre på att skriva. Jag skäms för den dåliga uppdateringen.

Vad har hänt... jo, Agnes springer runt som en tok hela tiden. Hon låg förra veckan hemma med ögoninflammation inte roligt. det var i båda ögonen också. Hon pratar med.

Pappa

mamma

op=upp

hej

hejda= hej då

nej

aaa=ja

da=där

ass=Asta (katten)

ovv=hund

Hon har mer ord men jag kommer inte på dom nu när jag ska skriva ner dom. Hon försöker sätta ihop meningar också.  Hon är duktig på att visa vad hon vill.

Hon älskar Nicke Nyfiken, hon blir tokig när vi sätter igång en Nicke film. Hon dansar och hoppar.


Idag blir det nog att beställa en ny säng till henne. Ska bli så roligt när den kommer.


Här kommer några bilder.

Bilder från Kvarnåsen hos Oscars farmor Gun

                 


Bilder från den 23/10 Theos födelsedag

                       

Agnes älskar verkligen att leka med kusin Tilda. Theo försöker hon bara ta leksaker av. Theo tycker nog att lill kusin är jobbig.


Annat

    Agnes har en leksakssvamp i munnen för hon inte fick tutten

       

Av Emma Ermling - 9 november 2011 20:37

Jag vet... det är ett bra tag sen nu. Jag har varit upptagen med annat.


Agnes hon går för fult, hon har nu 12st tänder. Inte det lättaste att borsta tänderna på henne så hon inte vill. För då vrider och vänder hon på sig så man tror hon ska slå knut på sig själv.

Det går bra på dagis för henne. Hon har inte tid att säga hej då när man lämnar henne. Idag när jag hämtade henne gick hon halva vägen hem själv. Hon gick ocj sköt vagnen. Hon skrattade så gått.

Sen nu på kvällen då hon badade skätte hon vatten på mig hela tiden. Jag blev jätte blöt medans Agnes hade jätte roligt.


Oscar har börjat laga med mat hemma. Jag skriver upp hur han ska göra och han gör det. Det blir jätte bra. Hans kyklinggryta slukade Agnes utan att spilla nått.


Fick fara och köpa en ny daaskärm idag efter skolan. Vår gamla gick sönder. Så nu har vi en ny och större skärm.

Ovido - Quiz & Flashcards